FAQ
Waar moet ik op letten als ik naar het buitenland reis?
Er zijn een aantal zaken die u in de gaten moet houden. Voor de meest actuele informatie verwijzen wij u naar ‘de website van de Rijksoverheid’ https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen. Hier kunt u voor ieder land alle informatie vinden die u nodig heeft.
-
Controleer welke testen worden geaccepteerd. Met onze PCR-testen kunt u naar ieder land afreizen. Veel landen accepteren echter niet de antigeen-sneltest als u vanuit Nederland reist.
-
Controleer de maximale geldigheidsduur van de test. Vaak mag op het moment van aankomst de test niet ouder zijn dan 48 of 72 uur. Hierbij wordt geteld vanaf het moment van testen.
-
Controleer of er extra inreisbeperkingen en/of maatregelen zijn. Deze kunnen sterk verschillen per land. Soms word bijvoorbeeld vereist dat u voor aankomst een aanvullend formulier invult.
Voor aanvullende vragen kunt u ons bereiken per mail of via onze telefoonlijn.
U bent zelf verantwoordelijk om de inreisbeperkingen voor het land van bestemming te controleren met de lokale autoriteiten en de reisorganisatie.
Zijn jullie geopend in weekenden en op feestdagen?
Zowel onze locaties als onze klantenservice zijn elke dag geopend. Ook in weekenden en op feestdagen. De openingstijden per locatie zijn op onze home pagina aangegeven.
Onze klantenservice is elke dag geopend van 07:00 tot 23:00.
Hoe maak ik een afspraak?
U kunt zeer gemakkelijk online een afspraak maken via onze ‘website’. coronatest-nederland.nl
Hoe wijzig ik een gemaakte afspraak?
U kunt uw afspraak wijzigen door een mail te sturen naar info@coronatest-nederland.nl
Vermeld hierbij altijd de volgende gegevens van alle te testen personen:
Voorletters en achternaam
Geboortedatum
E-mail adres waarmee u de afspraak heeft gemaakt
Datum, tijdstip en locatie van uw afspraak
Hoe ontvang ik de uitslag?
Om de veiligheid van uw privégegevens te kunnen waarborgen word de uitslag (en eventueel uw reiscertificaat) naar u opgestuurd per beveiligde mail. Via deze mail kunt u zeer gemakkelijk uw resultaten inzien en downloaden.
In verband met privacy overwegingen is het helaas niet mogelijk uw resultaten op een andere manier te verstrekken.
Overige veel gestelde vragen
Hoe annuleer ik een gemaakte afspraak?
Annuleren kan tot 24 uur voor de gemaakte afspraak. Eventueel reeds betaalde bedragen worden dan binnen vijf werkdagen volledig gerestitueerd. Annuleert u binnen 24 uur? Dan kunnen wij helaas geen terugboeking doen.
U kunt uw afspraak annuleren door een mail te sturen naar info@thecoronalab.nl.
Vermeld hierbij altijd de volgende gegevens van alle te testen personen:
Voorletters en achternaam
Geboortedatum
E-mail adres waarmee u de afspraak heeft gemaakt
Datum, tijdstip en locatie van uw afspraak
Wanneer is de klantenservice geopend?
Omdat onze diensten veel worden gebruikt voor internationale reizen proberen wij zo veel mogelijk bereikbaar te zijn via onze telefoonlijn en per mail.
U kunt ons elke dag bereiken van 07:00 tot 23:00, ook op weekenden en feestdagen.
Mail-adres: info@coronatest-nederland.nl
Telefoonnummer: +31 6 38 11 51 11
Welke type testen bieden jullie aan?
Wij bieden onderstaande testen aan:
-
PCR-test, wereldwijd is de PCR-test de gouden standaard onder de corona testen en internationaal het meest erkend. Door middel van een neus en keel swab worden de monsters afgenomen. Deze test raden wij (samen met de speeksel variant) aan voor reizen naar het buitenland.
-
PCR-speekseltest, met deze relatief nieuwe test word uitsluitend aan de hand van speeksel onderzocht of een persoon wel of niet besmet is met het corona virus. Onderzoek van de sample van de PCR Speekseltest gebeurt hetzelfde als bij de reguliere PCR-test. Dat maakt de PCR Speekseltest een betrouwbare corona test.
-
Antigeen sneltest, ook de antigeen is een zeer erkende test. Soms is een antigeen-test vereist voor werkgelegenheden of binnenlandse evenementen. Voor internationale reizen is deze test minder geschikt, veel landen accepteren deze test niet.
Als u gaat reizen bent u zelf ervoor verantwoordelijk om de inreisbeperkingen en vereisten voor het land van bestemming te controleren met de lokale autoriteiten en de reisorganisatie
Wanneer ontvang ik het resultaat van mijn test?
Wanneer u het resultaat ontvangt is afhankelijk van welke test u heeft geboekt. De tijden die wij aangeven zijn garanties.
-
Antigeen-sneltest; Binnen één uur na testen
-
PCR-(speeksel)test; Binnen 24 uur na testen
-
PCR-test ‘same day’; Voor 23:59 op de dag van testen
(Let op, hiervoor moet u zich voor 16:00 laten testen!)
Ik heb een fout gemaakt bij mijn boeking. Wat nu?
Allereerst, geen zorgen! Wij kunnen die fout voor u corrigeren. Stuur ons een mail naar info@coronatest-nederland.nl.
Vermeld hierbij altijd de volgende gegevens van alle te testen personen:
Voorletters en achternaam
Geboortedatum
E-mail adres waarmee u de afspraak heeft gemaakt
Datum, tijdstip en locatie van uw afspraak
Hetgeen aan uw boeking gecorrigeerd dient te worden
Ik heb geboekt, maar heb geen afspraakbevestiging ontvangen. Wat nu?
Controleer altijd eerst uw spam en/of ongewenste mail inbox.
Nog niks gevonden? Stuur ons een mail, dan controleren wij voor u of de afspraak wel in ons systeem is doorgekomen. Vermeld hierbij altijd de volgende gegevens van alle te testen personen:
-
Voorletters en achternaam
-
Geboortedatum
-
E-mail adres waarmee u de afspraak heeft gemaakt
-
Datum, tijdstip en locatie van uw afspraak
Wat staat er op het certificaat vermeld?
Het certificaat is in het Engels en erop staan de volgende gegevens vermeld;
-
QR code
-
Uw personalia
-
Tijd en datum afname test
-
Type test
-
Naam, handtekening en BIG registratie nr. arts verantwoordelijk voor het gehele proces
In welke taal is het certificaat?
Het certificaat is Engelstalig en kan internationaal gebruikt worden.
Ik heb het resultaat van mijn test nog niet ontvangen binnen de aangegeven periode. Wat nu?
Ik heb het resultaat van mijn test nog niet ontvangen binnen de aangegeven periode. Wat nu? Controleer altijd eerst uw spam en/of ongewenste mail inbox. Zoek naar mails van info@coronatest-nederland.nl. (Dit is een no-reply mail). Niks gevonden? Neem nogmaals contact met ons op, dan kunnen wij met u meekijken. Bij spoed kunt u bellen naar +31 38 11 51 11
Wat heb ik nodig voor mijn reis naar Duitsland?
U bent zelf verantwoordelijk om de inreisbeperkingen voor het land van bestemming te controleren met de lokale autoriteiten en de reisorganisatie.
Een antigeen-sneltest die maximaal 48 voor aankomst is afgenomen is voldoende om vanuit Nederland naar Duitsland af te reizen. Voor meer informatie verwijzen we u naar de ‘website van de Rijksoverheid’.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies#anker-coronavirus
Wat gebeurt er met positieve testuitslagen?
Als u onverhoopt positief test voor COVID-19 zult u hier telefonisch van op de hoogte te worden gebracht. U dient zelf meteen in quarantaine te gaan.
In lijn met de Wet publieke gezondheid geld er daarnaast een meldingsplicht voor COVID-19. Dit betekent dat wij een melding van uw positieve testuitslag zullen maken bij uw lokale GGD. Die zal contact met u opnemen over bron- en contact onderzoek en u verdere voorlichting geven.
Ik ben recent gevaccineerd tegen COVID-19, heeft dit invloed op het resultaat van mijn test?
De vaccinatie heeft geen invloed op de PCR en/of antigeen testen. Als een coronatest positief is, komt dat dus niet door de vaccinatie.
Gebruiken jullie een gevalideerde sneltest?
Wij werken uitsluitend met de SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test van Roche. Deze sneltest is gevalideerd door het RIVM. Dit betekent dat bij een positieve uitslag van deze test geen aanvullende PCR-Test nodig is. Voor meer informatie ten aanzien van de bruikbaarheid van de SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test van Roche verwijzen wij u graag door naar de website van Roche en de website van de GGD.
Hoe dien ik een klacht in?
Natuurlijk doen wij ons uiterste best u zo goed mogelijk ten dienst te staan. Mocht u onverhoopt toch een klacht in willen dienen, dan kunt u deze mailen naar info@coronatest-nederland.nl